• Kidolgozzuk és célba juttatjuk az üzeneteket, legyen bárhol is a célcsoport ...
  • Akár akarjuk, akár nem, vevőink, partnereink véleményt formálnak rólunk ...
  • Száz idézet helyett egy eredeti megoldás ...

Amikor a rémálom ébren találja a PR-ost

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)
Amikor a rémálom ébren találja a PR-ost - 5.0 out of 5 based on 2 votes

Korábban (az internet és a web2.0 megjelenése előtt) a médiumok egyfajta közvetítő szerepet töltöttek be a fogyasztók és a vállalatok között. A hagyományos kommunikációs modell szerint az adó üzeneteket közvetít a vevők felé, különböző csatornákon, egy meghatározott kontextusban. A kommunikáció iránya megváltozott, hiszen ma már adott a visszacsatolás lehetősége. Azonban nem ez a legnagyobb változás.

Bővebben: Amikor a rémálom ébren találja a PR-ost

Macbook tok! Macbook tok!

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Macbook tok! Macbook tok! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

2012 a politikai témájú internetes mémek éve lesz. Legalábbis erre következtethetünk a közhangulatból (amelynek hátterére most nem is térnék ki, van elég megmondó blog, amelyik ilyen kérdésekkel foglalkozik), na meg abból, ahogy mindez utat tör magának a közösségi médiában. Noha még csak az esztendő első hetének derekán járunk, máris felütötte a fejét két mém, amelyek futótűzként, szinte órákon belül terjedtek szét az online szférában.

Bővebben: Macbook tok! Macbook tok!

Karácsonyi meglepetés

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Karácsonyi meglepetés - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Két figyelemreméltó könyvet is kaptam karácsonyra, az egyiket én magam (hát igen :-) ), a másikat viszont édesapám vette le a könyvesbolt polcáról kiváló érzékkel. Nagyjából ismeri tudományos érdeklődésem főbb területeit, de még így is meglepődtem, hogy ennyire sikerült beletrafálnia az ajándékával, ráadásul egy olyan kiadvánnyal, amit még nem olvastam.

Bővebben: Karácsonyi meglepetés

Idegen toll

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)
Idegen toll - 2.0 out of 5 based on 1 vote

Amikor web2.0-es kampányba kezdünk egy ügyfelünkkel, akkor az első kérdések egyike, amit tisztázni szoktunk, az a várható eredmények igazolására alkalmas teljesítménymutatók, ún. KPI-ok. Korábban a Facebook esetén például a rajongók száma volt a legfontosabb mérőszám, ma már a felhasználói aktivitásra trendi fókuszálni. Alapvetően ezen adatok kombinációjából indult ki a Fészbuker.hu is, amely összeállította 2011 legnépszerűbb oldalainak listáját. Az eredmények szerint a legmenőbb kampányoknak ma Magyarországon a közösségi oldal saját felhasználói feltételeit nem túlságosan komolyan vévő okleveles kvízjátékok és egyéb, rajongókat gyűjtő vírusos módszerek bizonyulnak.

Bővebben: Idegen toll

Gyerekcipőben

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Az elmúlt napokban a Facebookon keringő felhívás hatására (l. kép alább) érdekes kísérletbe kezdett a Nyugat.hu: Egy, a Facebookon valóban terjedő pedofilüldöző üzenet kapcsán azt vizsgálta, hogy mennyi idő és erőfeszítés kell ahhoz, hogy valaki jóhírét komolyan aláássuk a web2.0 szférában egy kreált profillal és az illető valódi nevére alapozott „Kapjuk el a pedofilt!” kampánnyal.

Bővebben: Gyerekcipőben

Support by Subscribing

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Ha az ember hozzánő a laptopjához egész nap, és munkájához szinte minden információt az interneten szerez be, akkor hajlamossá válik arra, hogy a hobbijához kapcsolódóan is egyre inkább online tájékozódjon. Az elmúlt évek egyik legnagyobb trendjének eredménye az a temérdek ‘tutorial’, ‘DIY’ (Do It Yourself) vagy ‘How to…’ videó, amelyek elárasztották a világhálót, és amelyekre ma már komplett iparágak épülnek. Egy meghatározott időpontban (webcast) vagy bármikor (on demand video) elérhető oktató anyagokról van szó. Ezeknek a tartalmaknak a többsége ingyenes, de természetesen fizetős változatokkal is találkozhatunk.

Bővebben: Support by Subscribing

Közösség kalapozás magyar módra

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

2008-ban Barack Obama az első olyan amerikai elnökként írta be magát a politikai kommunikáció történelemkönyvébe, akinek a választási kampánya kimondottan a digitális közösségekre épített. A hagyományos média formális tájékoztatása helyett online hírkiszivárogtatás, sajtóközlemények helyett YouTube videók és SMS üzenetek, tradicionális aktivisták helyett online „Obamamánia”-terjesztők alkották a kampány gerincét. Sőt, a stáb felismerve a virtuális tömegek erejét, az amerikai rendszerre oly jellemző pénzgyűjtést is a kibertérben oldotta meg. Ennek megfelelően Obama nem a nagyvállalatok tőkeerejére, hanem több százezer állampolgár mikro-támogatására építhetett. A stratégia finoman szólva is sikeresnek bizonyult, hiszen közel háromnegyed milliárd dollár gyűlt össze ily módon, aminek majdnem 90%-t egyéni befizetések adták.

Bővebben: Közösség kalapozás magyar módra

Fordított világ

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Amikor a versenyszektorból belecsöppentem a hazai akadémiai szférába hamar észre kellett vennem, hogy sok tekintetben bizony paradigmaváltásra lesz szükségem, hogy megértsem a folyamatokat és az ok-okozati viszonyokat. Nemcsak új szabályokat kellett megtanulnom, de egy új logikát elsajátítanom, hogy kicsit is el tudjak igazodni. Ebben a világban alapelveiben működnek máshogy a dolgok, ami egy külső szemlélő számára meglehetősen furcsa megoldásokat szül.

Bővebben: Fordított világ

Két magyarországi követő

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Kezdjük a hetet egy habkönnyű témával! A hétvégén új közösségi médiás rekord született: A zeneipar legsikeresebb és legtehetségesebb üdvöskéje, aki a Forbes szerint befolyásosabb nő, mint az ausztrál vagy az argentin elnök, a Yahoo, a Xerox, az Oracle vagy a Dupont cégvezetői, a Fortune szerint pedig egyenesen a leghatalmasabb celeb Oprah Winfrey-t is lekörözve, a közösségi média történelemkönyvébe is beírta magát.

Bővebben: Két magyarországi követő

Hová lettek a kapu őrök?

Kategória: PR blog
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Érdekes felfedezést tettem ma. Teljesen véletlenül akadtam bele a Wikipédia „Vállalati felelősségvállalás” szócikkébe, amely mellett egyszerűen nem tudtam szó nélkül elmenni. Azon túl, hogy az angol CSR szemelvényhez képest meglehetősen csenevész, a magyar változat finoman szólva is furcsa, szakmailag minimum megkérdőjelezhető. Megütköztem a trehány meghatározáson már csak azért is, mert egy sokat használt alapfogalomról van szó.

Bővebben: Hová lettek a kapu őrök?