Public Relations (PR)
A Public Relations a hírnév építését szolgálja. A PR a hírnevet, egy cég megítélését építi, gondozza azzal a céllal, hogy megértést, szimpátiát és támogatást szerezzen és befolyásolja a közvéleményt, annak viselkedését, kommunikációs kapcsolatokat alakítson ki a társadalommal és a piac szereplőivel.
Akár akarjuk, akár nem, vevőink, tulajdonosaink, minden egyes partnerünk véleményt formál rólunk. A PR segítségével tudatosan magunk alakíthatjuk ki ezt a rólunk alkotott képet. A PR tehát olyasmi, mint a profi reklám, reklámköltségek nélkül. Metódus, amivel bemutatjuk, kik is vagyunk.
Röviden, egyszerűen kidolgozzuk és célba juttatjuk az üzeneteket összetett célcsoport esetén is.
A megfelelő csatornán: legyen az gerilla akció, lobbi, rádiós vagy televíziós megjelenések, internetes akciók- minden közegben otthonosan mozgunk.
Public Relations (PR) szolgáltatásaink:
- PR tanácsadás
- PR stratégia
- PR kommunikáció
- PR marketing
- Teljeskörű vállalati kommunikáció
- Belső kommunikáció
- Média- és kommunikációs analízis, tanácsadás (stratégiai marketing audit)
- Kommunikációs események szervezése
- Public Affairs, lobbi
- Gerilla kampányok tervezése, lebonyolítása
- Stratégiai tervezés
- Marketingkommunikáció
- Médiakapcsolatok kezelése
- Kríziskommunikáció
- Médiakapcsolatok
- Közösségi média szolgáltatások
- Sajtóközlemények, bejelentések
- Sajtótájékoztatók, kerekasztalok szervezése
A public relations (ejtsd: [ˌpʌblɪk rɪˈleɪʃənz]; rövidítve pr, ill. péer[1]) tevékenység tervszerű és tartós erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és környezete között a vélemény és a viselkedés befolyásolásával kölcsönös megértést, jóakaratot (goodwill) és támogatást építsen és tartson fenn.
A public relations (PR) fogalma
Az emberek a különböző társadalmi, gazdasági, politikai, kulturális stb. funkcióik ellátására szervezeteket hoznak létre. Ezek lehetnek: profitorientált, nem profitorientált, kormányzati/államigazgatási szervezetek. Egy szervezet környezetével kialakított viszonya lehet pozitív és negatív is. De mindkét esetben tudatosan fejleszthető. Pozitív a viszony, ha a szervezet teljesítményét környezete elismeri, értékeli, pozitívan minősíti (vásárolja termékeit, igényli szolgáltatásait, voksol képviselőjére, stb.). Ekkor a szervezetben bíznak, elfogadják hibáit, stb., hírneve pozitív. Negatív a viszony, ha mindennek pont az ellenkezőjét tapasztaljuk. A környezet nem ismeri el, nem értékeli a szervezet teljesítményét (nem veszi termékeit, nem szavaz rá, elutasítja vagy közömbös). A public relations a hírnévről szól. A PR a hírnevet gondozza azzal a céllal, hogy megértést és támogatást nyerjen és befolyásolja a véleményt és a viselkedést, kommunikációs kapcsolatokat alakítson.
Alternatív meghatározások
Kölcsönös előnyökön alapuló kommunikáció és kapcsolatok tudatos szervezése, melynek célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti megértés, valamint a bizalom megteremtése, fenntartása. (A Magyar Public Relations Szövetség definíciója szerint)
A CERP, az Európai Public Relations Konföderáció által ajánlott meghatározás: A public relations a kommunikáció tudatos szervezése. A public relations menedzsmenti, irányítási tevékenység. A public relations célja elérni az egyének, a szervezetek és környezetük közötti kölcsönös megértést és létrehozni a kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatokat, a kétirányú kommunikáció útján. (A meghatározás szerzője: Barát Tamás, a CERP Alelnöke)
A public relations az a tudományterület, amely a hírnevet gondozza.
A public relations, mindig a hosszú távú stratégia alapja, így egyedi vállalati, vagy ismert személyiség történetének az építése is egyben. Ezek a történetek biztosítják, ugyanis elsősorban a megértést és segítik a média megjelenést.
A public relations (PR) Szakterületei
- Vállalati kommunikáció (Corporate PR)
- Belső kommunikáció (Internal PR)
- Public Affairs
- Lobbi
- Marketing kommunikáció
- Hírnév menedzsment
- Sajtókapcsolatok (Media Relations)
- Kríziskommunikáció (Crisis communications management)
- Eseményszervezés (Event management)
- Támogatás (A szervezet szakmai profiljához illő szponzoráció, adományozás)
A public relations (PR) céljai
- maga az adott szervezet és tevékenységének megismertetése a "közönséggel"
- a hírnév menedzselése
- a bizalom megteremtése és ápolása
- megváltoztatni a célcsoportoknak a szervezetről alkotott képét (a szervezet szempontjából) kedvezőbb irányba
- esetleges későbbi vásárlási szándék felkeltése
- érdekek képviselete
- (a belső kommunikációban) a lojalitás megteremtése és erősítése
A public relations (PR) feladata
A szervezet és környezete közötti kommunikációs kapcsolatok elemzése, kommunikációs programok szervezése, tervezése és kivitelezése, értékelése.
A public relations (PR) eszközei
- kutatások
- sajtókapcsolatok
- online pr,[3] közösségi média
- nyomtatványok, hírlevelek
- filmek, videók
- konferenciák
- vendéglátás
- szponzorálás
- üzemlátogatás
- kiállítások, rendezvények
Bogner-lépcső
Az úgynevezett Bogner-lépcső: 1. manipuláció – ingyen reklám 2. információ – mire kíváncsi? 3. kommunikáció – szervezeti és közérdek együtt: párbeszéd 4. konfliktus menedzsment – proaktivitás, imázs-védelem 5. környezeti integráció – beágyazódás a társadalomba
A „PR” szakterületei
Belső PR: A szervezet vezetése és a dolgozók közti kommunikációs kapcsolatok szervezése, a kommunikációs szakemberek együtt működnek a humánpolitika szakembereivel.
Külső PR: Magába foglalja a szervezet teljes külső kommunikációs kapcsolatrendszerét.
Briefing
A Briefing az a dokumentum, amely a munkához szükséges információkat tartalmazza, avagy eligazítás.
A Briefing fajtái: 1. Tender/versenyprezentáció 2. akciómegbízás 3. Eseti megbízás
A Briefing elemei: Az ügyfél neve, a feladat indoka, a feladat célja, a célcsoportok meghatározása, geodemográfiai jellemzők szerint, az akció időzítésének meghatározása, költségkeret meghatározása, a rendelkezésre álló idő
A Briefing fakultatív elemei: Cégtörténet, piaci pozíció, üzletmenet, főbb versenytársak, a kommunikáció hitelét jelentő információk, a kommunikáció hangvétele és stílusa, kötelezendően felhasználandó formai elemek, arculati elemek, szereplők, speciális igények.
A Briefing alternatív elemei: Stratégiai tervek, preferált médiumok, a párhuzamos marketingkommunikációs aktivitás információi.
1. Tender/versenyprezentáció: Jelentős, esetenként éves szintű projektek, a szakmai összeférhetetlenség kizárásával. Tartalmaznia kell a piaci, stratégiai, márka-és céginformációkat.
2. Akciómegbízás: Csak az adott Public Relations akció megtervezéséhez szükséges információt tartalmazza.
3. Eseti megbízás: Az adott akcióba illeszkedő megbízás esetében csupán a legszükségesebb feladatinformációkat kell tartalmaznia.
Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Public_relations
Találat: 10731