JoomlaTemplates.me by HostMonster Reviews
  • Kidolgozzuk és célba juttatjuk az üzeneteket, legyen bárhol is a célcsoport ...
  • Akár akarjuk, akár nem, vevőink, partnereink véleményt formálnak rólunk ...
  • Száz idézet helyett egy eredeti megoldás ...

Kommunikációs analízis

Kategória: Szolgáltatások
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Kommunikációs analízis - 5.0 out of 5 based on 1 vote

A kommunikációs folyamat elemei:

  • A marketingkommunikáció eszközrendszere
  • 1. Eredetében kommunikációs
    • Reklám - fő funkciója a termék megismertetése, tömeghatás kiváltására szolgál
    • Vásárlásösztönzés (kuponok, versenyek, jutalmak)- rövid távon hat
    • Személyes meggyőzés (irányulhat viszonteladókra és végső felhasználókra)
    • Public Relations (leghitelesebb, a reklámot elutasítókat is eléri)

    2. Csak a kommunikációval érvényes
    Termék – Minőség – Választék – Csomagolás - Forma (design) – Márka, védjegy - Garancia, vevőszolgálat – Ár - Értékesítési hálózat - Eladási kondíciók

    - A marketingkommunikáció eszközrendszere II.
    • ABOVE THE LINE (ATL) - klasszikus, hagyományos reklám

    • BELOW THE LINE (BTL) - nem tartoznak az ATL által lefedett klasszikus médiahirdetések körébe: DM (Direct Mail) , PS (személyes eladás) SP (sales promotion-értékesítésösztönzés) POP (eladóhelyi reklámok), PR, szponzorálás, kiállítások-vásárok
    Jellemzői: Jobb irányíthatóság, Költséghatékonyság, Interaktivitás

    - A promóciós stratégia tervezési folyamata
    1. A célközönség meghatározása (kire irányuljon a kommunikáció)
    Image elemzés
    1. ismertségi skála
    2. kedveltségi skála
    3. ismertség-kedveltség elemzés
    4. az image tartalma
    5. a kívánt image meghatározása

    2. A kommunikációs célok (mission) meghatározása
    1. Kívánatos cél
    2. Válaszhierarchia modellek
    3. Konkrét célok (mérhetően)

    3. Üzenet (message) megtervezése
    1. tartalma (vonzó tényező- appeal, USP keresése)
    2. szerkezete (bemutatás sorrendje, következtetés levonása, érvelés milyensége)
    3. megformálása
    4. forrása

    4. A kommunikációs csatornák (Media) kiválasztása
    1. Személyes kommunikációs csatornák
    • Képviselői kommunikációs csatorna: a vállalat eladói, területi képviselők, akik a célpiac vásárlóival veszik fel a kapcsolatot.
    • Szakértői kommunikációs csatorna: szakértelemmel rendelkező független személyek, akik véleményükkel jelentősen befolyásolják a célcsoport tagjait.
    • Társadalmi kommunikációs csatorna: szomszédok, barátok, ismerősök, akik a „mindennapok” során beszélgetnek a célpiac vevőivel. A csatornát másnéven „szájreklámnak” is nevezik, sok termék esetében ez a legbefolyásosabb csatorna.
    2. Nem személyes kommunikációs csatornák
    • Reklámeszközök: nyomtatott (újságok, magazinok, címre szóló levelek), sugárzott (rádió, televízió), elektronikus (magnókazetták, videokazetták), kihelyezett (utcai plakátok, óriásplakátok, cégtáblák)
    • Hangulati elemek: létrehozzák ill. megerősítik a vevő vásárlási hajlandóságát, „csomagolt” környezetet jelentenek. Tipikus példa az élelmiszer-áruházak, plázák kellemes vásárlóhelyi környezete.
    • Események: alkalmak, amelyeket tudatosan arra terveznek, hogy a célközönségnek különleges üzeneteket közvetítsenek. Ilyenek: a sajtókonferenciák, ünnepélyes megnyitók, vállalati rendezvények.

    5. Költségvetés (Money) megtervezése
    Formái
    1) lehetőségek módszere (maradványelv)
    2) forgalomarányos módszer
    3) előző évi ktg. + infláció
    4) versenytársakhoz igazodó módszer
    5) cél - feladat módszer

    6. Promóciós-mix kialakítása
    Szempontok:
    1. Termék-piac jellege (fogyasztási cikkek, termelő eszközök, pénzügyi szolgáltatások piacán eltérő a kommunikációs eszközök hatékonysága)
    2. PUSH (toló) vagy PULL (húzó) stratégia

    Amíg a toló stratégia a személyes értékesítést és a vásárlásösztönzést helyezi előtérbe, addig a húzó stratégia sok reklámot és fogyasztói ösztönzést alkalmaz, ezáltal pedig fogyasztói keresletet teremt.

    3. Vásárlói készenlét állapota
    A különböző marketing-kommunikációs eszközök (reklám és propaganda, személyes eladás, értékesítés ösztönzés) a tudatosítás – megértetés – meggyőzés – rendelés – újrarendelés folyamatában eltérő költséghatékonyságúak
    4. Termék-életgörbe szakasza
    A bevezetés szakaszában mindegyik eszköz használata fontos. A növekedési szakaszban a kommunikációs eszközök szerepe csökken, mert a keresletnek van saját hajtóereje a szájreklámon keresztül. Az érettség szakaszában mindegyik kommunikációs eszköz használati hatékonysága jó. A termék forgalmának hanyatlásakor az értékesítésösztönzés (árcsökkentés) továbbra is erős marad, a reklám és a propaganda csökken, az ügynökök csak kevés figyelmet szentelnek a terméknek.

    7. Eredmények mérése
    A kommunikációs kampány után a kommunikátornak mérnie kell a terv hatását a célközönségre. Meg kell tudnia, hogy a kommunikáció hatására hány ember ismerte meg a terméket, azt mennyien vásárolták és a kipróbálók közül hányan voltak megelégedve a termékkel.

    8. A folyamat irányítása és koordinálása
    Kommunikációs tervek kidolgozása (programterv, költségterv, időterv)
    Kontaktuspontok a vállalat egységei között
    SWOT analízis
    Visszacsatolás

Találat: 5369